-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
163 HK Hästkrafter
-
7.1 l/100km Förbrukning
-
187 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
8 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer SAK668
- Chassinr / VIN W1V44770114152115
- Fabrikat Mercedes-Benz
- Modell Vito Tourer
- Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2022-08-19
- Trafik i Sverige 2022-09-20
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2022-09-20
- Senast besiktigad 2022-08-19
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2025-09-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 16672 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4810 SEK
- Skattemånad Jan, Maj, Sep
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2022-09-20
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2022-09-20
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2022-09-20
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-09-19
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-08-19
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Förregistrerad2022-08-19
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2022-08-19
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-08-19
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2022
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 163 HK / 120 kW
- Motorvolym 1950 cm3
- Toppfart 195 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 70 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål
- Längd 4895 mm
- Bredd 1928 mm
- Höjd 1880 mm
- Tjänstevikt 2285 kg
- Totalvikt 3200 kg
- Lastvikt 915 kg
- Släpvagnsvikt 2000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 3200 mm
- Däck fram 225/55R 17C 109/107
- Däck bak 225/55R 17C 109/107
- Fälg fram 6,5Jx17 ET50
- Fälg bak 6,5Jx17 ET50
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*0457*33
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 239 g/km
- CO2 Medel 186 g/km
- CO2 Hög 162 g/km
- CO2 Extra Hög 191 g/km
- CO2 Blandad 187 g/km
- Förbrukning Låg 9.1 l/100km
- Förbrukning Medel 7.1 l/100km
- Förbrukning Hög 6.2 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.3 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.1 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 178 g/km
- CO2 Landsväg 149 g/km
- Förbrukning Stad 6.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.