Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid

NCN11L - VNKKD3D3X0A626336
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 73 HK Hästkrafter
  • 4.8 l/100km Förbrukning
  • 108 g/km Utsläpp
  • 3 845 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer NCN11L
  • Chassinr / VIN VNKKD3D3X0A626336
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Yaris Hybrid
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-26
  • Trafik i Sverige 2019-10-22
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-10-22
  • Senast besiktigad 2024-06-12
  • Mätarställning (besiktning) 3 845 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 845 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 766 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 267 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 267 mil2024-12-30

  • Besiktning3 845 mil2024-06-12

  • Besiktning2 460 mil2022-09-07

  • Registrerad0 mil2019-09-26

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 845 mil.

  • Besiktigad2022-09-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 460 mil.

  • Registrerad2019-10-22

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-10-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-10-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-09-26

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2019-09-26

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-09-26

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-09-26

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadSeptember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 73 HK / 54 kW
  • Motorvolym 1497 cm3
  • Toppfart 165 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 3945 mm
  • Bredd 1695 mm
  • Höjd 1510 mm
  • Tjänstevikt 1193 kg
  • Totalvikt 1565 kg
  • Lastvikt 372 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1935 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2685 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2510 mm
  • Däck fram 175/65R15
  • Däck bak 175/65R15
  • Fälg fram 15X5J ET39 C1 C
  • Fälg bak 15X5J ET39 C1 C

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0344*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 87 g/km
  • CO2 Medel 89 g/km
  • CO2 Hög 95 g/km
  • CO2 Extra Hög 139 g/km
  • CO2 Blandad 108 g/km
  • Förbrukning Låg 3.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 3.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 4.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 80 g/km
  • CO2 Landsväg 83 g/km
  • Förbrukning Stad 3.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.