BMW I3

BMW I3

TLX76X - WBY8P2108L7G74547
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Blå
    Färg
  • El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 156 Wh/km Förbrukning
  • 3 410 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer TLX76X
  • Chassinr / VIN WBY8P2108L7G74547
  • Fabrikat BMW
  • Modell I3
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-09-03
  • Trafik i Sverige 2021-01-15
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-01-15
  • Senast besiktigad 2023-11-27
  • Mätarställning (besiktning) 3 410 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 410 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 986 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 463 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 463 mil2024-12-21

  • Besiktning3 410 mil2023-11-27

  • Annons250 mil2020-09-21

  • Registrerad0 mil2020-09-03

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-11-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 410 mil.

  • Registrerad2021-01-15

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-01-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-01-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-09-22

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-09-21

    Fordonet utannonserad för 3 995 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Besiktigad2020-09-03

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-09-03

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-09-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-09-03

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadAugust 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 150 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Blå
  • Kaross Sedan
  • Längd 4011 mm
  • Bredd 1775 mm
  • Höjd 1598 mm
  • Tjänstevikt 1383 kg
  • Totalvikt 1710 kg
  • Lastvikt 327 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1790 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2540 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2570 mm
  • Däck fram 155/70 R19 84 Q
  • Däck bak 175/60 R19 86 Q
  • Fälg fram 5Jx19/ET43
  • Fälg bak 5Jx19/ET43

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1213*11
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 302 km
  • Räckvidd Stad 420 km
  • Elförbrukning Blandad 156 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.