BMW 320D Xdrive

BMW 320D Xdrive

XPZ39H - WBA31DZ02MFK65068
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.3 l/100km Förbrukning
  • 139 g/km Utsläpp
  • 12 382 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XPZ39H
  • Chassinr / VIN WBA31DZ02MFK65068
  • Fabrikat BMW
  • Modell 320D Xdrive
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-11-20
  • Trafik i Sverige 2020-12-22
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2021-09-16
  • Senast besiktigad 2023-12-04
  • Mätarställning (besiktning) 12 382 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6097 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3105 SEK
  • Skattemånad Feb, Jun, Okt
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 12 382 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 4 234 mil om året och att mätarställningen idag är ca 16 894 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning16 894 mil2024-12-27

  • Besiktning12 382 mil2023-12-04

  • Besiktning12 167 mil2023-11-13

  • Annons2 739 mil2021-08-26

  • Registrerad0 mil2020-11-20

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-12-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 382 mil.

  • Besiktigad2023-11-13

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 12 167 mil.

  • Ägarbyte2021-09-16

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-09-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-09-02

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-08-26

    Fordonet utannonserad för 428 700 kr med en angiven mätarställning på 2 739 mil. Annonsen togs bort efter 6 dagar.

  • Trafikstatus2021-08-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-12-23

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-12-22

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-12-22

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-12-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-11-20

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-11-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-11-20

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 225 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4709 mm
  • Bredd 1827 mm
  • Höjd 1445 mm
  • Tjänstevikt 1860 kg
  • Totalvikt 2290 kg
  • Lastvikt 430 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1210 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1960 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2851 mm
  • Däck fram 225/45 R18 95 Y
  • Däck bak 255/40 R18 99 Y
  • Fälg fram 7,5Jx18/ET25
  • Fälg bak 7,5Jx18/ET25

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*2017*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 174 g/km
  • CO2 Medel 137 g/km
  • CO2 Hög 122 g/km
  • CO2 Extra Hög 141 g/km
  • CO2 Blandad 139 g/km
  • Förbrukning Låg 6.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 133 g/km
  • CO2 Landsväg 108 g/km
  • Förbrukning Stad 5.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.