BMW 520D Xdrive

BMW 520D Xdrive

XDD40S - WBA31DX08LCD60319
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 149 g/km Utsläpp
  • 10 323 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XDD40S
  • Chassinr / VIN WBA31DX08LCD60319
  • Fabrikat BMW
  • Modell 520D Xdrive
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-11
  • Trafik i Sverige 2019-12-23
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-23
  • Senast besiktigad 2024-09-06
  • Mätarställning (besiktning) 10 323 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4664 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2572 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 323 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 226 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 970 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 970 mil2024-12-21

  • Besiktning10 323 mil2024-09-06

  • Besiktning6 111 mil2022-10-24

  • Registrerad0 mil2019-12-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 323 mil.

  • Besiktigad2022-10-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 111 mil.

  • Registrerad2019-12-23

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-23

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-23

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-19

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-12-11

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-12-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-12-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-12-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadNovember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 222 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4942 mm
  • Bredd 1868 mm
  • Höjd 1498 mm
  • Tjänstevikt 1912 kg
  • Totalvikt 2515 kg
  • Lastvikt 603 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 985 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1735 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2975 mm
  • Däck fram 245/45 R18 100 Y
  • Däck bak 245/45 R18 100 Y
  • Fälg fram 8Jx18/ET30
  • Fälg bak 8Jx18/ET30

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1750*08
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 179 g/km
  • CO2 Medel 146 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 153 g/km
  • CO2 Blandad 149 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 140 g/km
  • CO2 Landsväg 115 g/km
  • Förbrukning Stad 5.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.