Audi Q7

Audi Q7

WUK298 - WAUZZZ4M2ND013411
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 286 HK Hästkrafter
  • 8.3 l/100km Förbrukning
  • 218 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Biluppgifter PRO

För dig som använder Biluppgifter i ditt yrke!

Är du PRO?

Vi vet mycket mer om detta fordon än vad du kan se på vanliga biluppgifter. Genom att använda PRO sparar du inte bara tid i ditt dagliga arbete, utan minskar även risken för misstag som kan påverka era affärer.

Läs mer om PRO
  • Lågt Intresse Hos biluppgifter
  • 8 besök Av Proanvändare
  • 1 300 fordon Utannonserade
  • 23 dagar Gen. säljtid
  • 4300 kr Skatt tillbaka
  • Ja! Momsfri

Prorapporter

Digital servicebok

Servicehistorik direkt från tillverkaren med detaljerad arbetsbeskrivning och åtgärdslista.

Hämta Servicebok

Tillval & Paket

En rapport innehållande nypris på fordonet, samtlig fabriksutrustning, extra tillval och dess pris samt serviceintervall och garantier.

Hämta Tillval & Paket

Kända problem

En rapport med vanliga problem baserat på omfattande statistik från tester och besiktningar anpassat för ålder och mätarställning.

Hämta Kända Problem

Serviceschema

Schemat för fordonets serviceintervall och serviceåtgärder direkt från tillverkaren med åtgärdspunkter och ersättningsdelar.

Hämta Serviceschema

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer WUK298
  • Chassinr / VIN WAUZZZ4M2ND013411
  • Fabrikat Audi
  • Modell Q7
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-01-28
  • Trafik i Sverige 2022-02-18
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2022-02-18
  • Senast besiktigad 2022-01-28
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 19453 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5911 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2022-02-18

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2022-02-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2022-02-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-02-17

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-01-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2022-01-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2022-01-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-01-28

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJanuary 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en ostädad rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 286 HK / 210 kW
  • Motorvolym 2967 cm3
  • Toppfart 241 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 5066 mm
  • Bredd 1994 mm
  • Höjd 1703 mm
  • Tjänstevikt 2418 kg
  • Totalvikt 3015 kg
  • Lastvikt 597 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1235 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3001 mm
  • Däck fram 285/35 R22 106Y
  • Däck bak 285/35 R22 106Y
  • Fälg fram 10,0JX22 ET26
  • Fälg bak 10,0JX22 ET26

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0350*50
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 291 g/km
  • CO2 Medel 223 g/km
  • CO2 Hög 185 g/km
  • CO2 Extra Hög 217 g/km
  • CO2 Blandad 218 g/km
  • Förbrukning Låg 11.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 237 g/km
  • CO2 Landsväg 166 g/km
  • Förbrukning Stad 9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.