Skoda Fabia

Skoda Fabia

WKK98P - TMBEP6NJ3KZ136420
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 95 HK Hästkrafter
  • 5.5 l/100km Förbrukning
  • 125 g/km Utsläpp
  • 4 083 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer WKK98P
  • Chassinr / VIN TMBEP6NJ3KZ136420
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Fabia
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-25
  • Trafik i Sverige 2019-05-15
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2020-06-22
  • Senast besiktigad 2024-08-06
  • Mätarställning (besiktning) 4 083 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 1262 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
  • Skattemånad Januari
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 083 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 620 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 316 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 316 mil2024-12-21

  • Besiktning4 083 mil2024-08-06

  • Besiktning3 262 mil2023-05-04

  • Besiktning2 639 mil2022-05-12

  • Annons1 250 mil2020-04-27

  • Registrerad0 mil2019-04-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 083 mil.

  • Besiktigad2023-05-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 262 mil.

  • Besiktigad2022-05-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 639 mil.

  • Ägarbyte2020-06-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-06-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2020-04-27

    Fordonet utannonserad för 119 900 kr med en angiven mätarställning på 1 250 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Ägarbyte2020-03-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-03-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-05-15

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-05-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-05-15

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-05-14

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-04-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-04-25

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-04-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-04-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadApril 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 95 HK / 70 kW
  • Motorvolym 999 cm3
  • Toppfart 184 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 3997 mm
  • Bredd 1732 mm
  • Höjd 1452 mm
  • Tjänstevikt 1159 kg
  • Totalvikt 1576 kg
  • Lastvikt 417 kg
  • Släpvagnsvikt 1000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 560 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1924 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2674 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2455 mm
  • Däck fram 185/60 R15 84H
  • Däck bak 185/60 R15 84H
  • Fälg fram 6Jx15 ET38
  • Fälg bak 6Jx15 ET38

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e8*2007/46*0319*03
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 155 g/km
  • CO2 Medel 120 g/km
  • CO2 Hög 108 g/km
  • CO2 Extra Hög 131 g/km
  • CO2 Blandad 125 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 124 g/km
  • CO2 Landsväg 93 g/km
  • Förbrukning Stad 5.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.