BMW X5 XDRIVE40I

BMW X5 XDRIVE40I

NOW21T - WBACR6108M9D78380
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 340 HK Hästkrafter
  • 10.5 l/100km Förbrukning
  • 238 g/km Utsläpp
  • 7 430 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 21 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Biluppgifter PRO

Använder du Biluppgifter i ditt yrke?

Är du PRO?

Vi vet mycket mer om detta fordon än vad du kan se på vanliga biluppgifter. Genom att använda PRO sparar du inte bara tid i ditt dagliga arbete, utan minskar även risken för misstag som kan påverka era affärer.

Läs mer om PRO
  • Lågt Intresse Hos biluppgifter
  • 8 besök Av Proanvändare
  • 1 300 fordon Utannonserade
  • 23 dagar Gen. säljtid
  • 4300 kr Skatt tillbaka
  • Ja! Momsfri

Prorapporter

Digital servicebok

Servicehistorik direkt från tillverkaren med detaljerad arbetsbeskrivning och åtgärdslista.

Hämta Servicebok

Tillval & Paket

En rapport innehållande nypris på fordonet, samtlig fabriksutrustning, extra tillval och dess pris samt serviceintervall och garantier.

Hämta Tillval & Paket

Kända problem

En rapport med vanliga problem baserat på omfattande statistik från tester och besiktningar anpassat för ålder och mätarställning.

Hämta Kända Problem

Serviceschema

Schemat för fordonets serviceintervall och serviceåtgärder direkt från tillverkaren med åtgärdspunkter och ersättningsdelar.

Hämta Serviceschema

Digitala rapporter

Tryggt köp!

Visste du att nybilsgarantin endast gäller om bilen har en komplett och korrekt servicehistorik? Är du osäker på om NOW21T är ett tryggt köp utan oväntade överraskningar? Få tillgång till digitala rapporter direkt från tillverkare och inspektionsföretag. Priser från 35 kr per rapport vid köp av flera.

Vi har idag digital servicebok från 27 tillverkare, Tillval & Paket finns endast för vissa tillverkare. Servicebok för Volvo är inte komplett utan innehåller endast verkstadsanteckningar/besök.

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer NOW21T
  • Chassinr / VIN WBACR6108M9D78380
  • Fabrikat BMW
  • Modell X5 XDRIVE40I
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-09-01
  • Trafik i Sverige 2020-11-09
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2023-09-07
  • Senast besiktigad 2024-02-05
  • Mätarställning (besiktning) 7 430 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 14536 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3154 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 430 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 409 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 845 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 845 mil2025-02-05

  • Besiktning7 430 mil2024-02-05

  • Besiktning7 121 mil2024-01-05

  • Besiktning6 785 mil2023-12-08

  • Annons804 mil2021-05-12

  • Annons250 mil2020-09-25

  • Registrerad0 mil2020-09-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 430 mil.

  • Besiktigad2024-01-05

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 7 121 mil.

  • Besiktigad2023-12-08

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 6 785 mil.

  • Ägarbyte2023-09-07

    Ny ägare registrerad.

  • MrCAP2022-06-14

    FormulaU™ en lackytbehandling utförd.

  • Ägarbyte2021-12-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-12-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-08-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-07-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2021-05-12

    Fordonet utannonserad för 828 700 kr med en angiven mätarställning på 804 mil. Annonsen togs bort efter 7 månader.

  • Ägarbyte2021-05-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-05-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-11-09

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-11-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-11-09

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-10-01

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-09-25

    Fordonet utannonserad för 965 400 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Besiktigad2020-09-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2020-09-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-09-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-09-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadAugust 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en ostädad rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 340 HK / 250 kW
  • Motorvolym 2998 cm3
  • Toppfart 243 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4922 mm
  • Bredd 2004 mm
  • Höjd 1745 mm
  • Tjänstevikt 2291 kg
  • Totalvikt 2800 kg
  • Lastvikt 509 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2975 mm
  • Däck fram 275/35 R22 104 Y
  • Däck bak 315/30 R22 107 Y
  • Fälg fram 9,5Jx22/ET37
  • Fälg bak 9,5Jx22/ET37

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1918*09
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 308 g/km
  • CO2 Medel 231 g/km
  • CO2 Hög 208 g/km
  • CO2 Extra Hög 243 g/km
  • CO2 Blandad 238 g/km
  • Förbrukning Låg 13.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 10.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 9.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 10.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 219 g/km
  • CO2 Landsväg 162 g/km
  • Förbrukning Stad 9.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.