Peugeot 5008

Peugeot 5008

LHE41S - VF3MCYHZRLL072393
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 141 g/km Utsläpp
  • 3 375 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LHE41S
  • Chassinr / VIN VF3MCYHZRLL072393
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 5008
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-10-08
  • Trafik i Sverige 2020-11-30
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-02-27
  • Senast besiktigad 2024-02-15
  • Mätarställning (besiktning) 3 375 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6313 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3176 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 375 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 058 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 292 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 292 mil2024-12-27

  • Besiktning3 375 mil2024-02-15

  • Annons3 375 mil2024-01-04

  • Annons750 mil2021-08-29

  • Registrerad0 mil2020-10-08

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-02-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-02-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2024-02-19

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-02-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 375 mil.

  • Annons2024-01-04

    Fordonet utannonserad för 319 900 kr med en angiven mätarställning på 3 375 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Trafikstatus2023-12-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-11-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-10-01

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-08-29

    Fordonet utannonserad för 4 660 kr med en angiven mätarställning på 750 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Ägarbyte2020-11-30

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-11-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-11-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-10-08

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2020-10-08

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-10-08

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-10-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadOctober 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 190 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4641 mm
  • Bredd 1844 mm
  • Höjd 1651 mm
  • Tjänstevikt 1653 kg
  • Totalvikt 2200 kg
  • Lastvikt 547 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1300 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2840 mm
  • Däck fram 215/65 R17
  • Däck bak 215/65 R17
  • Fälg fram 7.00J17 ET42
  • Fälg bak 7.00J17 ET42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0534*14
  • Kväveoxider, NOX 30.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 167 g/km
  • CO2 Medel 135 g/km
  • CO2 Hög 121 g/km
  • CO2 Extra Hög 152 g/km
  • CO2 Blandad 141 g/km
  • Förbrukning Låg 6.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 107 g/km
  • CO2 Landsväg 98 g/km
  • Förbrukning Stad 4.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.