BMW I3S

BMW I3S

JXX18L - WBY8P6101K7D47087
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Ljusbrun
    Färg
  • El Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 184 HK Hästkrafter
  • 165 Wh/km Förbrukning
  • 7 140 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer JXX18L
  • Chassinr / VIN WBY8P6101K7D47087
  • Fabrikat BMW
  • Modell I3S
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-02-11
  • Trafik i Sverige 2019-03-20
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-11-26
  • Senast besiktigad 2024-04-30
  • Mätarställning (besiktning) 7 140 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 140 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 278 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 966 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 966 mil2024-12-22

  • Besiktning7 140 mil2024-04-30

  • Besiktning4 531 mil2022-04-20

  • Registrerad0 mil2019-02-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-11-26

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-04-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 140 mil.

  • Besiktigad2022-04-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 531 mil.

  • Registrerad2019-03-20

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-03-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-03-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-02-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-02-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-02-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-02-11

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 184 HK / 135 kW
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Ljusbrun
  • Kaross Sedan
  • Längd 4006 mm
  • Bredd 1791 mm
  • Höjd 1590 mm
  • Tjänstevikt 1424 kg
  • Totalvikt 1730 kg
  • Lastvikt 306 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1770 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2520 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2570 mm
  • Däck fram 175/55 R20 89 T
  • Däck bak 195/50 R20 93 T
  • Fälg fram 5,5Jx20/ET33
  • Fälg bak 5,5Jx20/ET33

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1213*09
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 279 km
  • Räckvidd Stad 391 km
  • Elförbrukning Blandad 165 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.