Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

GXD800 - WAUZZZF22MN102321
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 5.8 l/100km Förbrukning
  • 153 g/km Utsläpp
  • 6 997 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GXD800
  • Chassinr / VIN WAUZZZF22MN102321
  • Fabrikat Audi
  • Modell A6 Avant
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-06-15
  • Trafik i Sverige 2021-10-14
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-10-14
  • Senast besiktigad 2024-08-31
  • Mätarställning (besiktning) 6 997 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9995 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3602 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 997 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 154 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 664 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 664 mil2024-12-22

  • Besiktning6 997 mil2024-08-31

  • Registrerad0 mil2021-06-15

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-31

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 997 mil.

  • Registrerad2021-10-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-10-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-10-14

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-08-05

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-07-16

    Fordonet utannonserad för 611 800 kr. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Besiktigad2021-06-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-06-15

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-06-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-15

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 241 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4939 mm
  • Bredd 1886 mm
  • Höjd 1432 mm
  • Tjänstevikt 1948 kg
  • Totalvikt 2425 kg
  • Lastvikt 477 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1075 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1825 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2932 mm
  • Däck fram 245/45 R19 102Y
  • Däck bak 245/45 R19 102Y
  • Fälg fram 8,5JX19 ET40
  • Fälg bak 8,5JX19 ET40

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1801*28
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 193 g/km
  • CO2 Medel 153 g/km
  • CO2 Hög 131 g/km
  • CO2 Extra Hög 157 g/km
  • CO2 Blandad 153 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 150 g/km
  • CO2 Landsväg 116 g/km
  • Förbrukning Stad 5.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.