BMW X1 XDRIVE25E

BMW X1 XDRIVE25E

GHF17M - WBA71AB00M5R68667
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 125 HK Hästkrafter
  • 2 l/100km Förbrukning
  • 42 g/km Utsläpp
  • 7 396 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GHF17M
  • Chassinr / VIN WBA71AB00M5R68667
  • Fabrikat BMW
  • Modell X1 XDRIVE25E
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-03-18
  • Trafik i Sverige 2020-12-08
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-12-08
  • Senast besiktigad 2024-01-03
  • Mätarställning (besiktning) 7 396 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 396 mil vid en besiktning för 12 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 934 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 299 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 299 mil2024-12-27

  • Besiktning7 396 mil2024-01-03

  • Annons250 mil2020-05-13

  • Registrerad0 mil2020-03-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-01-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 396 mil.

  • Registrerad2020-12-08

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-12-08

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-12-08

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-05-13

    Fordonet utannonserad för 510 000 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Besiktigad2020-03-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-03-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-03-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-18

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 125 HK / 92 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 193 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4447 mm
  • Bredd 1821 mm
  • Höjd 1582 mm
  • Tjänstevikt 1869 kg
  • Totalvikt 2330 kg
  • Lastvikt 461 kg
  • Släpvagnsvikt 750 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1170 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1920 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2670 mm
  • Däck fram 225/50 R18 99 W
  • Däck bak 225/50 R18 99 W
  • Fälg fram 7,5Jx18/ET51
  • Fälg bak 7,5Jx18/ET51

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1676*10
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Blandad Balanserad 42 g/km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 1.8 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 51 km
  • Räckvidd Stad 59 km
  • Elförbrukning Balanserad 152 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.