BMW 530E Iperformance

BMW 530E Iperformance

EXL24S - WBAJA910XKB463871
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 184 HK Hästkrafter
  • 2 l/100km Förbrukning
  • 53 g/km Utsläpp
  • 8 398 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer EXL24S
  • Chassinr / VIN WBAJA910XKB463871
  • Fabrikat BMW
  • Modell 530E Iperformance
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-15
  • Trafik i Sverige 2019-06-25
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-06-25
  • Senast besiktigad 2024-05-30
  • Mätarställning (besiktning) 8 398 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-07-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 398 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 825 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 428 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 428 mil2024-12-22

  • Besiktning8 398 mil2024-05-30

  • Besiktning4 602 mil2022-05-04

  • Registrerad0 mil2019-03-15

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-05-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 398 mil.

  • Besiktigad2022-05-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 602 mil.

  • Trafikstatus2019-06-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-06-25

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-06-25

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-06-24

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-03-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-03-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-03-15

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-03-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-03-15

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 184 HK / 135 kW
  • Motorvolym 1998 cm3
  • Toppfart 235 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Sedan
  • Längd 4936 mm
  • Bredd 1868 mm
  • Höjd 1483 mm
  • Tjänstevikt 1924 kg
  • Totalvikt 2420 kg
  • Lastvikt 496 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1080 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1830 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2975 mm
  • Däck fram 245/40 R19 98 Y
  • Däck bak 275/35 R19 100 Y
  • Fälg fram 8Jx19/ET30
  • Fälg bak 8Jx19/ET30

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1688*08
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Blandad Balanserad 53 g/km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 2.3 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 40 km
  • Räckvidd Stad 44 km
  • Elförbrukning Balanserad 151 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.