Ford Galaxy

Ford Galaxy

DUB13F - WF0KXXWPCKKP54316
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Blå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 7.1 l/100km Förbrukning
  • 186 g/km Utsläpp
  • 34 143 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DUB13F
  • Chassinr / VIN WF0KXXWPCKKP54316
  • Fabrikat Ford
  • Modell Galaxy
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-23
  • Trafik i Sverige 2020-02-03
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-04-29
  • Senast besiktigad 2024-08-23
  • Mätarställning (besiktning) 34 143 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 11737 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4774 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 34 143 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 4 198 mil om året och att mätarställningen idag är ca 35 603 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning35 603 mil2024-12-28

  • Besiktning34 143 mil2024-08-23

  • Besiktning28 071 mil2023-03-16

  • Besiktning19 938 mil2022-03-29

  • Besiktning9 807 mil2021-03-08

  • Registrerad0 mil2019-12-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 34 143 mil.

  • Ägarbyte2024-04-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-07-15

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-07-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-03-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 28 071 mil.

  • Besiktigad2022-03-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 19 938 mil.

  • Besiktigad2021-03-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 807 mil.

  • Ägarbyte2020-02-04

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-02-03

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-02-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-12-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-12-23

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-12-23

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 202 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Blå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn, Taxi
  • Längd 4853 mm
  • Bredd 1916 mm
  • Höjd 1811 mm
  • Tjänstevikt 2186 kg
  • Totalvikt 2690 kg
  • Lastvikt 504 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 810 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1560 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2850 mm
  • Däck fram 235/55 R17 103 V
  • Däck bak 235/55 R17 103 V
  • Fälg fram 7.5JX17H2OS55.0
  • Fälg bak 7.5JX17H2OS55.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2001/116*0185*36
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 233 g/km
  • CO2 Medel 190 g/km
  • CO2 Hög 164 g/km
  • CO2 Extra Hög 187 g/km
  • CO2 Blandad 186 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.1 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 180 g/km
  • CO2 Landsväg 142 g/km
  • Förbrukning Stad 6.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.