SEAT Leon ST

SEAT Leon ST

DBK56A - VSSZZZ5FZKR096164
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Metangas Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 6.3 l/100km Förbrukning
  • 113 g/km Utsläpp
  • 15 848 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 18 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DBK56A
  • Chassinr / VIN VSSZZZ5FZKR096164
  • Fabrikat SEAT
  • Modell Leon ST
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-23
  • Trafik i Sverige 2019-05-27
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-05-29
  • Senast besiktigad 2024-05-21
  • Mätarställning (besiktning) 15 848 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 15 848 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 8 176 mil om året och att mätarställningen idag är ca 20 776 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning20 776 mil2024-12-27

  • Besiktning15 848 mil2024-05-21

  • Besiktning7 774 mil2023-05-27

  • Annons3 695 mil2022-11-21

  • Besiktning3 186 mil2022-06-27

  • Besiktning2 916 mil2022-05-31

  • Registrerad0 mil2019-04-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-05-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 15 848 mil.

  • Besiktigad2023-05-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 774 mil.

  • Ägarbyte2022-12-03

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-12-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2022-11-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-11-28

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-11-21

    Fordonet utannonserad för 189 900 kr med en angiven mätarställning på 3 695 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Besiktigad2022-06-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 186 mil.

  • Besiktigad2022-05-31

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 2 916 mil.

  • Trafikstatus2019-05-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-05-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-05-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-05-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-04-23

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-04-23

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-04-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-04-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadApril 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1498 cm3
  • Toppfart 206 km/h
  • Drivmedel Metangas
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 65 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn, Taxi
  • Längd 4549 mm
  • Bredd 1816 mm
  • Höjd 1451 mm
  • Tjänstevikt 1484 kg
  • Totalvikt 1880 kg
  • Lastvikt 396 kg
  • Släpvagnsvikt 1400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 680 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1620 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2370 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2620 mm
  • Däck fram 205/55 R16 91V
  • Däck bak 205/55 R16 91V
  • Fälg fram 6,5JX16 ET46
  • Fälg bak 6,5JX16 ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*0094*33
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Metangas

  • CO2 Låg 163 g/km
  • CO2 Medel 115 g/km
  • CO2 Hög 97 g/km
  • CO2 Extra Hög 107 g/km
  • CO2 Blandad 113 g/km
  • Förbrukning Låg 9.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Metangas

  • CO2 Stad 122 g/km
  • CO2 Landsväg 79 g/km
  • Förbrukning Stad 6.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.