Skoda Yeti

Skoda Yeti

BDE318 - TMBLC75L9E6027699
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2014 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 110 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 154 g/km Utsläpp
  • 9 368 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BDE318
  • Chassinr / VIN TMBLC75L9E6027699
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Yeti
  • Fordonsår / Modellår 2014 / 2014
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2014-02-26
  • Trafik i Sverige 2014-03-18
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2019-04-30
  • Senast besiktigad 2024-10-08
  • Mätarställning (besiktning) 9 368 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 368 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 438 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 464 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 464 mil2024-12-27

  • Besiktning9 368 mil2024-10-08

  • Besiktning8 746 mil2023-06-14

  • Besiktning7 843 mil2022-03-09

  • Besiktning6 956 mil2021-01-26

  • Besiktning6 004 mil2019-11-21

  • Besiktning3 851 mil2017-11-22

  • Registrerad0 mil2014-02-26

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 368 mil.

  • Besiktigad2023-06-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 746 mil.

  • Besiktigad2022-03-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 843 mil.

  • Besiktigad2021-01-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 956 mil.

  • Besiktigad2019-11-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 004 mil.

  • Ägarbyte2019-04-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2017-11-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 851 mil hos Opus Skellefteå.

  • Registrerad2014-03-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2014-03-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2014-03-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2014-03-12

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2014-02-26

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2014-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2014-02-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadFebruary 2014

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 110 HK / 81 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 174 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4222 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1691 mm
  • Tjänstevikt 1525 kg
  • Totalvikt 2070 kg
  • Lastvikt 545 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1430 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2180 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2576 mm
  • Däck fram 205/50 R17 93T
  • Däck bak 205/50 R17 93T
  • Fälg fram 6Jx17 ET45
  • Fälg bak 6Jx17 ET45

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0010*18
  • Kväveoxider, NOX 164.3 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 196 g/km
  • CO2 Landsväg 129 g/km
  • Förbrukning Stad 7.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.