Opel Vivaro-B

Opel Vivaro-B

YRH396 - W0VJ7D605JV600991
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 125 HK Hästkrafter
  • 5.6 l/100km Förbrukning
  • 145 g/km Utsläpp
  • 9 265 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YRH396
  • Chassinr / VIN W0VJ7D605JV600991
  • Fabrikat Opel
  • Modell Vivaro-B
  • Fordonsår / Modellår 2017 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-09-04
  • Trafik i Sverige 2017-09-22
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2018-09-19
  • Senast besiktigad 2024-04-12
  • Mätarställning (besiktning) 9 265 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 265 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 788 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 534 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 534 mil2024-12-27

  • Besiktning9 265 mil2024-04-12

  • Besiktning9 226 mil2024-04-02

  • Besiktning6 810 mil2022-12-06

  • Besiktning4 765 mil2021-10-11

  • Besiktning3 575 mil2020-10-14

  • Registrerad0 mil2017-09-04

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 265 mil.

  • Besiktigad2024-04-02

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 9 226 mil.

  • Besiktigad2022-12-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 810 mil.

  • Besiktigad2021-10-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 765 mil.

  • Besiktigad2020-10-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 575 mil.

  • Ägarbyte2018-09-19

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-12-28

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-09-26

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2017-09-22

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2017-09-22

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2017-09-21

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-09-04

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2017-09-04

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2017-08-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2017

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 125 HK / 92 kW
  • Motorvolym 1598 cm3
  • Toppfart 169 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5399 mm
  • Bredd 1956 mm
  • Höjd 1953 mm
  • Tjänstevikt 2168 kg
  • Totalvikt 3020 kg
  • Lastvikt 852 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1230 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3498 mm
  • Däck fram 215/60 R17C (109/107
  • Däck bak 215/60 R17C (109/107
  • Fälg fram 6Jx17/ET50
  • Fälg bak 6Jx17/ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*98/14*0170*40
  • Kväveoxider, NOX 41 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 167 g/km
  • CO2 Landsväg 132 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.