Opel Vivaro-B

Opel Vivaro-B

YLC670 - W0LJ7D607HV645031
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2017 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 125 HK Hästkrafter
  • 5.6 l/100km Förbrukning
  • 145 g/km Utsläpp
  • 8 409 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YLC670
  • Chassinr / VIN W0LJ7D607HV645031
  • Fabrikat Opel
  • Modell Vivaro-B
  • Fordonsår / Modellår 2017 / 2017
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-04-03
  • Trafik i Sverige 2017-05-04
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2017-05-04
  • Senast besiktigad 2024-06-25
  • Mätarställning (besiktning) 8 409 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 409 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 803 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 805 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 805 mil2024-12-22

  • Besiktning8 409 mil2024-06-25

  • Besiktning7 572 mil2023-06-21

  • Besiktning7 502 mil2023-05-25

  • Besiktning6 633 mil2022-05-11

  • Besiktning6 576 mil2022-04-21

  • Besiktning4 572 mil2020-04-28

  • Registrerad0 mil2017-04-03

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 409 mil.

  • Besiktigad2023-06-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 572 mil.

  • Besiktigad2023-05-25

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 7 502 mil.

  • Besiktigad2022-05-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 633 mil.

  • Besiktigad2022-04-21

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 6 576 mil.

  • Besiktigad2020-04-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 572 mil.

  • Trafikstatus2017-05-04

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2017-05-04

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2017-05-04

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2017-05-02

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-04-03

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-04-03

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2017-04-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2017-03-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMarch 2017

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 125 HK / 92 kW
  • Motorvolym 1598 cm3
  • Toppfart 169 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5399 mm
  • Bredd 1956 mm
  • Höjd 1953 mm
  • Tjänstevikt 2139 kg
  • Totalvikt 3020 kg
  • Lastvikt 881 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1230 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3498 mm
  • Däck fram 215/60 R17C (109/107
  • Däck bak 215/60 R17C (109/107
  • Fälg fram 6Jx17/ET50
  • Fälg bak 6Jx17/ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*98/14*0170*38
  • Kväveoxider, NOX 41 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 167 g/km
  • CO2 Landsväg 132 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.