Fiat Doblo

Fiat Doblo

YFM19N - ZFA26300006U75867
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, Cng Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 120 HK Hästkrafter
  • 10.1 l/100km Förbrukning
  • 228 g/km Utsläpp
  • 1 161 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YFM19N
  • Chassinr / VIN ZFA26300006U75867
  • Fabrikat Fiat
  • Modell Doblo
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-05-21
  • Trafik i Sverige 2021-07-29
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-07-29
  • Senast besiktigad 2024-08-02
  • Mätarställning (besiktning) 1 161 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-08-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 161 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 328 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 289 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 289 mil2024-12-22

  • Besiktning1 161 mil2024-08-02

  • Registrerad0 mil2021-05-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 161 mil.

  • Registrerad2021-07-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-07-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-07-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-07-28

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-05-21

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-05-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-05-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-05-21

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMay 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 120 HK / 88 kW
  • Motorvolym 1368 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Bensin, Cng
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 1 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4756 mm
  • Bredd 1832 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1657 kg
  • Totalvikt 2480 kg
  • Lastvikt 823 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 500 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1020 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1770 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3105 mm
  • Däck fram 195/60R16 C 99/97H -
  • Däck bak 195/60R16 C 99/97H -
  • Fälg fram 6Jx16-36,5
  • Fälg bak 6Jx16-36,5

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e3*2007/46*0002*48
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 296 g/km
  • CO2 Medel 208 g/km
  • CO2 Hög 193 g/km
  • CO2 Extra Hög 244 g/km
  • CO2 Blandad 228 g/km
  • Förbrukning Låg 13.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 10.1 l/100km

WLTP körcykel för Cng

  • CO2 Låg 230 g/km
  • CO2 Medel 159 g/km
  • CO2 Hög 148 g/km
  • CO2 Extra Hög 186 g/km
  • CO2 Blandad 174 g/km
  • Förbrukning Låg 12.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 374 g/km
  • CO2 Landsväg 174 g/km
  • Förbrukning Stad 16.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.

NEDC körcykel för Cng

  • CO2 Stad 186 g/km
  • CO2 Landsväg 142 g/km
  • Förbrukning Stad 10.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.