BMW 320D Xdrive

BMW 320D Xdrive

XDT91T - WBA6L7102LFJ06053
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.6 l/100km Förbrukning
  • 147 g/km Utsläpp
  • 5 986 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer XDT91T
  • Chassinr / VIN WBA6L7102LFJ06053
  • Fabrikat BMW
  • Modell 320D Xdrive
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-04
  • Trafik i Sverige 2019-12-05
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-05
  • Senast besiktigad 2023-02-10
  • Mätarställning (besiktning) 5 986 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4664 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2572 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 986 mil vid en besiktning för 1 år och 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 825 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 391 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 391 mil2024-12-22

  • Besiktning5 986 mil2023-02-10

  • Besiktning5 820 mil2023-01-12

  • Registrerad0 mil2019-11-04

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-02-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 986 mil.

  • Besiktigad2023-01-12

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 5 820 mil.

  • Registrerad2019-12-05

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-12-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-11-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-11-04

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-11-04

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-11-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-04

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 225 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4709 mm
  • Bredd 1827 mm
  • Höjd 1445 mm
  • Tjänstevikt 1766 kg
  • Totalvikt 2255 kg
  • Lastvikt 489 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1245 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1995 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2851 mm
  • Däck fram 225/45 R18 95 Y
  • Däck bak 255/40 R18 99 Y
  • Fälg fram 7,5Jx18/ET25
  • Fälg bak 7,5Jx18/ET25

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*2017*00
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 177 g/km
  • CO2 Medel 145 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 151 g/km
  • CO2 Blandad 147 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 138 g/km
  • CO2 Landsväg 115 g/km
  • Förbrukning Stad 5.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.