Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

UFJ01C - WAUZZZF23PN028301
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 153 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UFJ01C
  • Chassinr / VIN WAUZZZF23PN028301
  • Fabrikat Audi
  • Modell A6 Avant
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-11-24
  • Trafik i Sverige 2022-12-27
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-02-29
  • Senast besiktigad 2022-11-24
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 11725 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3602 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-02-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-02-29

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-01-03

    Fordonet utannonserad för 405 900 kr med en angiven mätarställning på 2 006 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Trafikstatus2023-12-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-12-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2022-12-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2022-11-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-11-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-11-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-11-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 241 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4947 mm
  • Bredd 1886 mm
  • Höjd 1486 mm
  • Tjänstevikt 1946 kg
  • Totalvikt 2425 kg
  • Lastvikt 479 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1075 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1825 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2931 mm
  • Däck fram 245/45 R19 102Y
  • Däck bak 245/45 R19 102Y
  • Fälg fram 8,5JX19 ET40
  • Fälg bak 8,5JX19 ET40

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1801*37
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 193 g/km
  • CO2 Medel 153 g/km
  • CO2 Hög 131 g/km
  • CO2 Extra Hög 158 g/km
  • CO2 Blandad 153 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 150 g/km
  • CO2 Landsväg 116 g/km
  • Förbrukning Stad 5.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.