Opel Vivaro

Opel Vivaro

PTM64E - VXEVFEHZ8LZ007082
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 177 HK Hästkrafter
  • 7.5 l/100km Förbrukning
  • 198 g/km Utsläpp
  • 13 940 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer PTM64E
  • Chassinr / VIN VXEVFEHZ8LZ007082
  • Fabrikat Opel
  • Modell Vivaro
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-24
  • Trafik i Sverige 2019-10-18
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-10-03
  • Senast besiktigad 2024-12-04
  • Mätarställning (besiktning) 13 940 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7157 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3424 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 13 940 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 3 394 mil om året och att mätarställningen idag är ca 14 098 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning13 940 mil2024-12-04

  • Besiktning6 975 mil2022-11-17

  • Annons2 770 mil2021-08-09

  • Annons2 250 mil2020-03-26

  • Registrerad0 mil2019-07-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-12-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 13 940 mil.

  • Ägarbyte2024-10-03

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-11-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 975 mil.

  • Ägarbyte2021-09-24

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-09-23

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-08-09

    Fordonet utannonserad för 299 800 kr med en angiven mätarställning på 2 770 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.

  • Ägarbyte2021-02-09

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-03-26

    Fordonet utannonserad för 337 375 kr med en angiven mätarställning på 2 250 mil. Annonsen togs bort efter 1 år och 1 månad.

  • Ägarbyte2019-10-18

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-10-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-07-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-07-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-07-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-07-24

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJuly 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 177 HK / 130 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5306 mm
  • Bredd 1920 mm
  • Höjd 1877 mm
  • Tjänstevikt 1800 kg
  • Totalvikt 3100 kg
  • Lastvikt 1300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1150 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3275 mm
  • Däck fram 215/60 R17C 104H
  • Däck bak 215/60 R17C 104H
  • Fälg fram 7JX17 ET46
  • Fälg bak 7JX17 ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0533*08
  • Kväveoxider, NOX 23.2 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 225 g/km
  • CO2 Medel 189 g/km
  • CO2 Hög 172 g/km
  • CO2 Extra Hög 215 g/km
  • CO2 Blandad 198 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 163 g/km
  • CO2 Landsväg 139 g/km
  • Förbrukning Stad 6.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.