-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
190 HK Hästkrafter
-
5.5 l/100km Förbrukning
-
144 g/km Utsläpp
-
7 502 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer OXN94J
- Chassinr / VIN WBA51BN07NCJ00400
- Fabrikat BMW
- Modell 520D Xdrive
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-09-15
- Trafik i Sverige 2021-12-20
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2023-03-03
- Senast besiktigad 2024-09-27
- Mätarställning (besiktning) 7 502 mil
- Nästa besiktning senast 2026-09-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 8685 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3282 SEK
- Skattemånad Aug, Dec, Apr
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 7 502 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 154 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 033 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning8 033 mil2024-12-26
-
Besiktning7 502 mil2024-09-27
-
Annons1 022 mil2021-10-12
-
Registrerad0 mil2021-09-15
-
Besiktigad2024-09-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 502 mil.
-
Trafikstatus2023-03-03
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-03-03
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2022-09-19
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Trafikstatus2021-12-20
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2021-12-20
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2021-11-19
Ny ägare registrerad.
-
Annons2021-10-12
Fordonet utannonserad för 459 000 kr med en angiven mätarställning på 1 022 mil.
-
Ägarbyte2021-09-15
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2021-09-15
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2021-09-15
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-09-15
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadSeptember 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 190 HK / 140 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 222 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 66 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4963 mm
- Bredd 1868 mm
- Höjd 1498 mm
- Tjänstevikt 1970 kg
- Totalvikt 2530 kg
- Lastvikt 560 kg
- Släpvagnsvikt 2000 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 970 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1720 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2975 mm
- Däck fram 245/45 R18 100 Y
- Däck bak 245/45 R18 100 Y
- Fälg fram 8,0Jx18/ET30
- Fälg bak 8,0Jx18/ET30
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*1750*12
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 176 g/km
- CO2 Medel 149 g/km
- CO2 Hög 127 g/km
- CO2 Extra Hög 143 g/km
- CO2 Blandad 144 g/km
- Förbrukning Låg 6.7 l/100km
- Förbrukning Medel 5.7 l/100km
- Förbrukning Hög 4.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5.5 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 138 g/km
- CO2 Landsväg 110 g/km
- Förbrukning Stad 5.3 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.