BMW 320D Xdrive

BMW 320D Xdrive

NZS03B - WBA31DZ05MFK90627
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 142 g/km Utsläpp
  • 6 298 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer NZS03B
  • Chassinr / VIN WBA31DZ05MFK90627
  • Fabrikat BMW
  • Modell 320D Xdrive
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-01-28
  • Trafik i Sverige 2021-05-05
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2022-10-18
  • Senast besiktigad 2024-05-03
  • Mätarställning (besiktning) 6 298 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8394 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3211 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 298 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 314 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 152 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 152 mil2024-12-26

  • Besiktning6 298 mil2024-05-03

  • Annons1 950 mil2021-02-06

  • Registrerad0 mil2021-01-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-05-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 298 mil.

  • Trafikstatus2022-10-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-10-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-10-17

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2021-05-05

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-05-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-05-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-04

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-02-06

    Fordonet utannonserad för 419 900 kr med en angiven mätarställning på 1 950 mil. Annonsen togs bort efter 1 år och 8 månader.

  • Förregistrerad2021-01-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-01-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-01-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-01-28

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJanuary 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 225 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4709 mm
  • Bredd 1827 mm
  • Höjd 1445 mm
  • Tjänstevikt 1832 kg
  • Totalvikt 2290 kg
  • Lastvikt 458 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1210 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1960 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2851 mm
  • Däck fram 225/40 R19 93 Y
  • Däck bak 255/35 R19 96 Y
  • Fälg fram 8,0Jx19/ET27
  • Fälg bak 8,0Jx19/ET27

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*2017*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 175 g/km
  • CO2 Medel 139 g/km
  • CO2 Hög 126 g/km
  • CO2 Extra Hög 146 g/km
  • CO2 Blandad 142 g/km
  • Förbrukning Låg 6.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 136 g/km
  • CO2 Landsväg 110 g/km
  • Förbrukning Stad 5.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.