Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

JJR70J - WAUZZZF25MN008112
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 6.2 l/100km Förbrukning
  • 162 g/km Utsläpp
  • 2 894 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer JJR70J
  • Chassinr / VIN WAUZZZF25MN008112
  • Fabrikat Audi
  • Modell A6 Avant
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-08-21
  • Trafik i Sverige 2020-09-28
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-09-28
  • Senast besiktigad 2023-08-16
  • Mätarställning (besiktning) 2 894 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8844 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3922 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 894 mil vid en besiktning för 1 år och 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 949 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 199 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 199 mil2024-12-30

  • Besiktning2 894 mil2023-08-16

  • Registrerad0 mil2020-08-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-08-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 894 mil.

  • Ägarbyte2020-09-28

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-09-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-09-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2020-08-21

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-08-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-08-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-08-21

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadAugust 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 241 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4939 mm
  • Bredd 1886 mm
  • Höjd 1432 mm
  • Tjänstevikt 1981 kg
  • Totalvikt 2425 kg
  • Lastvikt 444 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1075 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1825 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2932 mm
  • Däck fram 225/55 R18 102Y
  • Däck bak 225/55 R18 102Y
  • Fälg fram 8,0JX18 ET39
  • Fälg bak 8,0JX18 ET39

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1801*22
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 184 g/km
  • CO2 Medel 169 g/km
  • CO2 Hög 138 g/km
  • CO2 Extra Hög 170 g/km
  • CO2 Blandad 162 g/km
  • Förbrukning Låg 7 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 129 g/km
  • CO2 Landsväg 112 g/km
  • Förbrukning Stad 4.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.