Skoda Yeti

Skoda Yeti

JAR584 - TMBLD75L6G6022749
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2016 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.1 l/100km Förbrukning
  • 134 g/km Utsläpp
  • 15 466 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer JAR584
  • Chassinr / VIN TMBLD75L6G6022749
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Yeti
  • Fordonsår / Modellår 2015 / 2016
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2015-08-28
  • Trafik i Sverige 2015-12-16
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2018-11-12
  • Senast besiktigad 2024-06-19
  • Mätarställning (besiktning) 15 466 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 15 466 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 424 mil om året och att mätarställningen idag är ca 16 235 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning16 235 mil2025-01-02

  • Besiktning15 466 mil2024-06-19

  • Besiktning13 784 mil2023-04-20

  • Besiktning12 306 mil2022-02-24

  • Besiktning10 928 mil2020-12-15

  • Besiktning8 939 mil2018-12-11

  • Registrerad0 mil2015-08-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 15 466 mil.

  • Besiktigad2023-04-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 13 784 mil.

  • Besiktigad2022-02-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 306 mil.

  • Besiktigad2020-12-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 928 mil.

  • Besiktigad2018-12-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 939 mil.

  • Ägarbyte2018-11-12

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2015-12-16

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2015-12-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2015-12-16

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2015-08-28

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2015-08-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2015-08-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2015-08-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2015

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 195 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4222 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1691 mm
  • Tjänstevikt 1675 kg
  • Totalvikt 2135 kg
  • Lastvikt 460 kg
  • Släpvagnsvikt 2100 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1365 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2115 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2576 mm
  • Däck fram 215/60 R16 95H
  • Däck bak 215/60 R16 95H
  • Fälg fram 7Jx16 ET45
  • Fälg bak 7Jx16 ET45

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0010*23
  • Kväveoxider, NOX 24.6 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 157 g/km
  • CO2 Landsväg 121 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.