SEAT Ateca

SEAT Ateca

GSX58F - VSSZZZ5FZM6549983
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 110 HK Hästkrafter
  • 6.2 l/100km Förbrukning
  • 140 g/km Utsläpp
  • 5 584 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GSX58F
  • Chassinr / VIN VSSZZZ5FZM6549983
  • Fabrikat SEAT
  • Modell Ateca
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-04-19
  • Trafik i Sverige 2021-09-30
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2023-03-03
  • Senast besiktigad 2024-08-19
  • Mätarställning (besiktning) 5 584 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5960 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 998 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 584 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 898 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 229 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 229 mil2024-12-21

  • Besiktning5 584 mil2024-08-19

  • Annons2 500 mil2023-01-14

  • Besiktning2 003 mil2022-09-13

  • Registrerad0 mil2021-04-19

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 584 mil.

  • Trafikstatus2023-03-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-03

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2023-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-01-14

    Fordonet utannonserad för 229 900 kr med en angiven mätarställning på 2 500 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Ägarbyte2022-12-30

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-12-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2022-09-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 003 mil.

  • Trafikstatus2021-09-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2021-09-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-09-22

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-05-20

    Fordonet utannonserad för 239 900 kr. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Besiktigad2021-04-19

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-04-19

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-04-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-04-19

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 110 HK / 81 kW
  • Motorvolym 999 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 65 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4381 mm
  • Bredd 1841 mm
  • Höjd 1615 mm
  • Tjänstevikt 1411 kg
  • Totalvikt 1890 kg
  • Lastvikt 479 kg
  • Släpvagnsvikt 1300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 670 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1610 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2360 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2621 mm
  • Däck fram 215/55 R17 94V
  • Däck bak 215/55 R17 94V
  • Fälg fram 7,0JX17 ET45
  • Fälg bak 7,0JX17 ET45

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*6394*26
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 169 g/km
  • CO2 Medel 133 g/km
  • CO2 Hög 122 g/km
  • CO2 Extra Hög 148 g/km
  • CO2 Blandad 140 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 142 g/km
  • CO2 Landsväg 109 g/km
  • Förbrukning Stad 6.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.