Peugeot 3008

Peugeot 3008

GSE77T - VF3MCYHZUMS080490
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Blå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.2 l/100km Förbrukning
  • 136 g/km Utsläpp
  • 5 159 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GSE77T
  • Chassinr / VIN VF3MCYHZUMS080490
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 3008
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-08
  • Trafik i Sverige 2021-04-30
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2021-04-30
  • Senast besiktigad 2024-02-16
  • Mätarställning (besiktning) 5 159 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7521 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2998 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 159 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 716 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 612 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 612 mil2024-12-21

  • Besiktning5 159 mil2024-02-16

  • Registrerad0 mil2021-03-08

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-02-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 159 mil.

  • Registrerad2021-04-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2021-04-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-04-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-04-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-03-08

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2021-03-08

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2021-03-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-03-08

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2021

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 189 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Blå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4447 mm
  • Bredd 1841 mm
  • Höjd 1623 mm
  • Tjänstevikt 1533 kg
  • Totalvikt 2000 kg
  • Lastvikt 467 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1500 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2250 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2675 mm
  • Däck fram 215/65 R17
  • Däck bak 215/65 R17
  • Fälg fram 7.00J17 ET42
  • Fälg bak 7.00J17 ET42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0534*16
  • Kväveoxider, NOX 26.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 149 g/km
  • CO2 Medel 130 g/km
  • CO2 Hög 118 g/km
  • CO2 Extra Hög 150 g/km
  • CO2 Blandad 136 g/km
  • Förbrukning Låg 5.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 115 g/km
  • CO2 Landsväg 98 g/km
  • Förbrukning Stad 4.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.