BMW 118I

BMW 118I

FNO500 - WBA7K3100L7F06948
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 140 HK Hästkrafter
  • 6.7 l/100km Förbrukning
  • 153 g/km Utsläpp
  • 5 420 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer FNO500
  • Chassinr / VIN WBA7K3100L7F06948
  • Fabrikat BMW
  • Modell 118I
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-10-07
  • Trafik i Sverige 2020-01-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-01-31
  • Senast besiktigad 2024-06-20
  • Mätarställning (besiktning) 5 420 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5441 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1284 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 420 mil vid en besiktning för 6 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 058 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 957 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 957 mil2024-12-22

  • Besiktning5 420 mil2024-06-20

  • Besiktning3 600 mil2022-10-14

  • Registrerad0 mil2019-10-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-20

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 420 mil.

  • Besiktigad2022-10-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 600 mil.

  • Registrerad2020-01-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-01-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-10-31

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-10-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-10-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-10-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-07

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadSeptember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 140 HK / 103 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 213 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4319 mm
  • Bredd 1799 mm
  • Höjd 1434 mm
  • Tjänstevikt 1457 kg
  • Totalvikt 1870 kg
  • Lastvikt 413 kg
  • Släpvagnsvikt 1300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 695 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1630 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2380 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2670 mm
  • Däck fram 235/35 R19 91 Y
  • Däck bak 235/35 R19 91 Y
  • Fälg fram 8Jx19/ET54
  • Fälg bak 8Jx19/ET54

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*2018*00
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 202 g/km
  • CO2 Medel 148 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 156 g/km
  • CO2 Blandad 153 g/km
  • Förbrukning Låg 8.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 147 g/km
  • CO2 Landsväg 98 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.