Fiat Doblo

Fiat Doblo

DNF44A - ZFA26300006P83581
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 105 HK Hästkrafter
  • 6.7 l/100km Förbrukning
  • 177 g/km Utsläpp
  • 2 446 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DNF44A
  • Chassinr / VIN ZFA26300006P83581
  • Fabrikat Fiat
  • Modell Doblo
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-11-07
  • Trafik i Sverige 2019-12-20
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-04-07
  • Senast besiktigad 2024-11-08
  • Mätarställning (besiktning) 2 446 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6675 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3282 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 446 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 620 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 519 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning2 446 mil2024-11-08

  • Besiktning1 218 mil2022-11-29

  • Annons5 mil2020-02-27

  • Annons250 mil2020-02-26

  • Registrerad0 mil2019-11-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 446 mil.

  • Besiktigad2022-11-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 218 mil.

  • Ägarbyte2020-04-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-04-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2020-02-27

    Fordonet utannonserad för 174 875 kr med en angiven mätarställning på 5 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.

  • Annons2020-02-26

    Fordonet utannonserad för 174 875 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 veckor.

  • Trafikstatus2019-12-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-20

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-20

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-11-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-11-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-11-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-11-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 105 HK / 77 kW
  • Motorvolym 1598 cm3
  • Toppfart 186 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4406 mm
  • Bredd 1832 mm
  • Höjd 1845 mm
  • Tjänstevikt 1518 kg
  • Totalvikt 2100 kg
  • Lastvikt 582 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 500 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1400 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2150 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2755 mm
  • Däck fram 185/65R15 92T -
  • Däck bak 185/65R15 92T -
  • Fälg fram 6Jx15-39
  • Fälg bak 6Jx15-39

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e3*2007/46*0002*41
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 195 g/km
  • CO2 Medel 161 g/km
  • CO2 Hög 154 g/km
  • CO2 Extra Hög 201 g/km
  • CO2 Blandad 177 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 172 g/km
  • CO2 Landsväg 128 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.