Skoda Octavia Scout

Skoda Octavia Scout

DFF27A - TMBLJ8NX0NY025004
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2022 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 141 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 7 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DFF27A
  • Chassinr / VIN TMBLJ8NX0NY025004
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Octavia Scout
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2022
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-01-10
  • Trafik i Sverige 2022-02-28
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2022-02-28
  • Senast besiktigad 2022-01-10
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8248 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3176 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2022-02-28

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2022-02-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2022-02-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-01-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-01-10

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2022-01-10

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2022-01-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadJanuary 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 211 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 64 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4703 mm
  • Bredd 1829 mm
  • Höjd 1508 mm
  • Tjänstevikt 1697 kg
  • Totalvikt 2197 kg
  • Lastvikt 500 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1303 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2053 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2677 mm
  • Däck fram 225/45 R18 91Y
  • Däck bak 225/45 R18 91Y
  • Fälg fram 7,5JX18 ET48
  • Fälg bak 7,5JX18 ET48

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e8*2007/46*0355*09
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 182 g/km
  • CO2 Medel 142 g/km
  • CO2 Hög 123 g/km
  • CO2 Extra Hög 141 g/km
  • CO2 Blandad 141 g/km
  • Förbrukning Låg 6.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 145 g/km
  • CO2 Landsväg 104 g/km
  • Förbrukning Stad 5.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.