BMW IX XDRIVE50

BMW IX XDRIVE50

BEX75W - WBY21CF01PCM80636
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Röd
    Färg
  • El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • Okänd Hästkrafter
  • 209 Wh/km Förbrukning
  • 0 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BEX75W
  • Chassinr / VIN WBY21CF01PCM80636
  • Fabrikat BMW
  • Modell IX XDRIVE50
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-02-08
  • Trafik i Sverige 2023-03-14
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2023-03-14
  • Senast besiktigad 2023-02-08
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2023-03-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-14

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-03-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2023-02-28

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2023-02-08

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-02-08

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2023-02-08

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2023-02-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadFebruary 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt Okänd
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4953 mm
  • Bredd 1967 mm
  • Höjd 1695 mm
  • Tjänstevikt 2698 kg
  • Totalvikt 3145 kg
  • Lastvikt 447 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1105 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3000 mm
  • Däck fram 275/40 R22 107 Y
  • Däck bak 275/40 R22 107 Y
  • Fälg fram 9,5Jx22/ET37
  • Fälg bak 9,5Jx22/ET37

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2018/858*00109*02
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 593 km
  • Räckvidd Stad 691 km
  • Elförbrukning Blandad 209 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.