-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
9.8 l/100km Förbrukning
-
257 g/km Utsläpp
-
15 491 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ZAD31M
- Chassinr / VIN WF0KXXTTRKKS26806
- Fabrikat Ford
- Modell Transit
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-09-12
- Trafik i Sverige 2019-12-23
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2020-03-18
- Senast besiktigad 2024-02-29
- Mätarställning (besiktning) 15 491 mil
- Nästa besiktning senast 2025-02-28
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 9447 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4099 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Ja
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 15 491 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 6 278 mil om året och att mätarställningen idag är ca 20 685 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning20 685 mil2024-12-27
-
Besiktning15 491 mil2024-02-29
-
Besiktning9 215 mil2023-03-03
-
Besiktning5 525 mil2022-03-02
-
Besiktning1 262 mil2021-02-03
-
Registrerad0 mil2019-09-12
-
Besiktigad2024-02-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 15 491 mil.
-
Besiktigad2023-03-03
Godkänd kontrollbesiktning vid 9 215 mil.
-
Besiktigad2022-03-02
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 525 mil.
-
Besiktigad2021-02-03
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 262 mil.
-
Ägarbyte2020-03-18
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-03-18
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2019-12-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Registrerad2019-12-23
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-12-23
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-09-12
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-09-12
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-09-12
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-09-12
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJuly 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 145 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 70 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 5981 mm
- Bredd 2059 mm
- Höjd 2800 mm
- Tjänstevikt 2845 kg
- Totalvikt 3500 kg
- Lastvikt 655 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 3750 mm
- Däck fram 215/60R16C 108R
- Däck bak 215/60R16C 108R
- Fälg fram 6.5JX16H2X60.0
- Fälg bak 6.5JX16H2X60.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 281 g/km
- CO2 Medel 234 g/km
- CO2 Hög 221 g/km
- CO2 Extra Hög 293 g/km
- CO2 Blandad 257 g/km
- Förbrukning Låg 10.7 l/100km
- Förbrukning Medel 8.9 l/100km
- Förbrukning Hög 8.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 11.2 l/100km
- Förbrukning Blandad 9.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 195 g/km
- CO2 Landsväg 151 g/km
- Förbrukning Stad 7.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.