Ford Kuga

Ford Kuga

ZAA836 - WF0AXXWPMAJM88096
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 179 HK Hästkrafter
  • 7.6 l/100km Förbrukning
  • 199 g/km Utsläpp
  • 14 031 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA836
  • Chassinr / VIN WF0AXXWPMAJM88096
  • Fabrikat Ford
  • Modell Kuga
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-07-18
  • Trafik i Sverige 2018-08-30
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-10-10
  • Senast besiktigad 2023-08-18
  • Mätarställning (besiktning) 14 031 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9929 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4241 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 14 031 mil vid en besiktning för 1 år och 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 176 mil om året och att mätarställningen idag är ca 17 717 mil.

Mätarställningshistorik

  • Annons17 787 mil2024-10-18

  • Besiktning14 031 mil2023-08-18

  • Besiktning7 674 mil2021-08-12

  • Registrerad0 mil2018-07-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Annons2024-10-18

    Fordonet utannonserad för 180 000 kr med en angiven mätarställning på 17 787 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Trafikstatus2024-10-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-10-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-08-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 14 031 mil.

  • Ägarbyte2022-04-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-08-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 674 mil.

  • Ägarbyte2018-09-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-09-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2018-08-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-08-30

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-08-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2018-07-18

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-07-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2018-07-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2018-07-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadJuly 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 179 HK / 132 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4535 mm
  • Bredd 1856 mm
  • Höjd 1760 mm
  • Tjänstevikt 1898 kg
  • Totalvikt 2230 kg
  • Lastvikt 332 kg
  • Släpvagnsvikt 2100 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1270 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2020 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2690 mm
  • Däck fram 235/50 R18 97 V
  • Däck bak 235/50 R18 97 V
  • Fälg fram 7.5Jx18H2OS52.5
  • Fälg bak 7.5Jx18H2OS52.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2001/116*0109*47
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 225 g/km
  • CO2 Medel 197 g/km
  • CO2 Hög 176 g/km
  • CO2 Extra Hög 211 g/km
  • CO2 Blandad 199 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 177 g/km
  • CO2 Landsväg 168 g/km
  • Förbrukning Stad 6.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.