Volvo V60

Volvo V60

ZAA522 - YV1ZWAKVDL2376100
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Blå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 7.6 l/100km Förbrukning
  • 173 g/km Utsläpp
  • 9 308 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA522
  • Chassinr / VIN YV1ZWAKVDL2376100
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-27
  • Trafik i Sverige 2019-12-30
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-06-11
  • Senast besiktigad 2024-10-11
  • Mätarställning (besiktning) 9 308 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5548 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1306 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 308 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 168 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 554 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 554 mil2024-12-27

  • Besiktning9 308 mil2024-10-11

  • Annons8 798 mil2024-05-08

  • Besiktning5 934 mil2022-11-02

  • Annons250 mil2020-01-03

  • Registrerad0 mil2019-12-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 308 mil.

  • Trafikstatus2024-06-11

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-06-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-05-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-05-10

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-05-08

    Fordonet utannonserad för 335 000 kr med en angiven mätarställning på 8 798 mil. Annonsen togs bort efter 4 veckor.

  • Besiktigad2022-11-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 934 mil.

  • Trafikstatus2020-03-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-02

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-01-03

    Fordonet utannonserad för 418 900 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Trafikstatus2019-12-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-12-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-12-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 220 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Blå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1785 kg
  • Totalvikt 2230 kg
  • Lastvikt 445 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1270 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2020 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 235/40R19 96W
  • Däck bak 235/40R19 96W
  • Fälg fram 8Jx19x42
  • Fälg bak 8Jx19x42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*08
  • Kväveoxider, NOX 14.1 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 256 g/km
  • CO2 Medel 178 g/km
  • CO2 Hög 145 g/km
  • CO2 Extra Hög 164 g/km
  • CO2 Blandad 173 g/km
  • Förbrukning Låg 11.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 196 g/km
  • CO2 Landsväg 130 g/km
  • Förbrukning Stad 8.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.