Hyundai Kona

Hyundai Kona

ZAA51D - KMHK581GFKU028443
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Gul
    Färg
  • El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 154 Wh/km Förbrukning
  • 9 542 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA51D
  • Chassinr / VIN KMHK581GFKU028443
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell Kona
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-19
  • Trafik i Sverige 2019-05-06
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-05-06
  • Senast besiktigad 2024-11-28
  • Mätarställning (besiktning) 9 542 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 542 mil vid en besiktning för 4 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 788 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 685 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning9 542 mil2024-11-28

  • Besiktning7 553 mil2023-10-26

  • Besiktning4 615 mil2022-01-11

  • Registrerad0 mil2019-03-19

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 542 mil.

  • Besiktigad2023-10-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 553 mil.

  • Besiktigad2022-01-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 615 mil.

  • Registrerad2019-05-06

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-05-06

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-05-06

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2019-03-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-03-19

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-03-19

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-03-19

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadFebruary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym Okänd
  • Toppfart 167 km/h
  • Drivmedel El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Gul
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4180 mm
  • Bredd 1800 mm
  • Höjd 1570 mm
  • Tjänstevikt 1807 kg
  • Totalvikt 2170 kg
  • Lastvikt 363 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1330 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2080 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2600 mm
  • Däck fram 215/55R17 94V
  • Däck bak 215/55R17 94V
  • Fälg fram 7.0JX17/ET50
  • Fälg bak 7.0JX17/ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1259*02
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 449 km
  • Räckvidd Stad 619 km
  • Elförbrukning Blandad 154 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.