Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country

ZAA111 - YV1PZA8UCK1066661
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6.6 l/100km Förbrukning
  • 172 g/km Utsläpp
  • 11 199 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 18 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA111
  • Chassinr / VIN YV1PZA8UCK1066661
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V90 Cross Country
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-05-14
  • Trafik i Sverige 2018-06-27
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2020-05-13
  • Senast besiktigad 2024-05-29
  • Mätarställning (besiktning) 11 199 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-07-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 199 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 898 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 302 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 302 mil2024-12-27

  • Besiktning11 199 mil2024-05-29

  • Besiktning8 807 mil2023-03-01

  • Besiktning4 339 mil2021-03-19

  • Annons2 500 mil2020-03-05

  • Annons2 750 mil2020-03-05

  • Registrerad0 mil2018-05-14

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-05-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 199 mil.

  • Besiktigad2023-03-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 807 mil.

  • Besiktigad2021-03-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 339 mil.

  • Ägarbyte2020-05-13

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-05-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2020-03-05

    Fordonet utannonserad för 389 000 kr med en angiven mätarställning på 2 750 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Annons2020-03-05

    Fordonet utannonserad för 409 000 kr med en angiven mätarställning på 2 500 mil. Annonsen togs bort efter 1 dag.

  • Ägarbyte2020-02-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-02-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2018-08-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-08-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-06-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2018-06-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2018-05-17

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-05-14

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2018-05-14

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-05-14

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-05-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 210 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4939 mm
  • Bredd 1903 mm
  • Höjd 1506 mm
  • Tjänstevikt 1947 kg
  • Totalvikt 2420 kg
  • Lastvikt 473 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1080 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1830 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2941 mm
  • Däck fram 235/55R18 104V
  • Däck bak 235/55R18 104V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1067*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 218 g/km
  • CO2 Medel 179 g/km
  • CO2 Hög 149 g/km
  • CO2 Extra Hög 171 g/km
  • CO2 Blandad 172 g/km
  • Förbrukning Låg 8.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 161 g/km
  • CO2 Landsväg 126 g/km
  • Förbrukning Stad 6.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.