Volvo XC40

Volvo XC40

ZAA101 - YV1XZ14B1K2064098
  • Notering
  • Favorit
Fordonet avregistrerat och exporterad sedan 2024-08-09
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 156 HK Hästkrafter
  • 7.2 l/100km Förbrukning
  • 163 g/km Utsläpp
  • 8 209 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 18 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA101
  • Chassinr / VIN YV1XZ14B1K2064098
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC40
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status Avregistrerad
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-07-04
  • Trafik i Sverige 2018-07-27
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2024-03-28
  • Senast besiktigad 2023-05-26
  • Mätarställning (besiktning) 8 209 mil
  • Nästa besiktning senast
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4692 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1130 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 209 mil vid en besiktning för 1 år och 7 månader sedan.

Mätarställningshistorik

  • Annons9 152 mil2023-12-05

  • Besiktning8 209 mil2023-05-26

  • Besiktning4 376 mil2021-08-24

  • Registrerad0 mil2018-07-04

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Avregistrerad2024-08-09

    Avregistrerad.

  • Ägarbyte2024-03-28

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-12-05

    Fordonet utannonserad för 209 500 kr med en angiven mätarställning på 9 152 mil. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Ägarbyte2023-10-31

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-10-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2023-05-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 209 mil.

  • Besiktigad2021-08-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 376 mil.

  • Ägarbyte2020-08-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-08-20

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-08-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-08-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2018-07-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2018-07-27

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-07-27

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-07-04

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2018-07-04

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2018-07-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-07-04

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 156 HK / 115 kW
  • Motorvolym 1477 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4425 mm
  • Bredd 1873 mm
  • Höjd 1632 mm
  • Tjänstevikt 1578 kg
  • Totalvikt 2060 kg
  • Lastvikt 482 kg
  • Släpvagnsvikt 1600 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1440 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2190 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2702 mm
  • Däck fram 235/60R17 102V
  • Däck bak 235/60R17 102V
  • Fälg fram 7.5Jx17x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx17x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*03
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 197 g/km
  • CO2 Medel 155 g/km
  • CO2 Hög 139 g/km
  • CO2 Extra Hög 175 g/km
  • CO2 Blandad 163 g/km
  • Förbrukning Låg 8.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 178 g/km
  • CO2 Landsväg 127 g/km
  • Förbrukning Stad 7.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.