Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

ZAA037 - JN1THNT32U0004730
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 7.8 l/100km Förbrukning
  • 205 g/km Utsläpp
  • 6 043 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA037
  • Chassinr / VIN JN1THNT32U0004730
  • Fabrikat Nissan
  • Modell X-Trail
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-23
  • Trafik i Sverige 2019-12-31
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-02-10
  • Senast besiktigad 2022-12-14
  • Mätarställning (besiktning) 6 043 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9567 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4135 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 043 mil vid en besiktning för 2 år sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 008 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 135 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 135 mil2024-12-27

  • Besiktning6 043 mil2022-12-14

  • Registrerad0 mil2019-12-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2022-12-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 043 mil.

  • Ägarbyte2020-02-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-02-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-01-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-31

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-12-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-12-23

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-12-23

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1749 cm3
  • Toppfart 190 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4690 mm
  • Bredd 1830 mm
  • Höjd 1730 mm
  • Tjänstevikt 1842 kg
  • Totalvikt 2210 kg
  • Lastvikt 368 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1290 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2705 mm
  • Däck fram 225/55R19 92T
  • Däck bak 225/55R19 92T
  • Fälg fram 19X7J
  • Fälg bak 19X7J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1456*16
  • Kväveoxider, NOX 40.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 247 g/km
  • CO2 Medel 197 g/km
  • CO2 Hög 177 g/km
  • CO2 Extra Hög 218 g/km
  • CO2 Blandad 205 g/km
  • Förbrukning Låg 9.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 194 g/km
  • CO2 Landsväg 153 g/km
  • Förbrukning Stad 7.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.