Kia Optima

Kia Optima

ZAA02Z - KNAGV81FBL5040657
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 154 HK Hästkrafter
  • 1 l/100km Förbrukning
  • 34 g/km Utsläpp
  • 1 559 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZAA02Z
  • Chassinr / VIN KNAGV81FBL5040657
  • Fabrikat Kia
  • Modell Optima
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-10
  • Trafik i Sverige 2020-02-26
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-02-26
  • Senast besiktigad 2023-02-15
  • Mätarställning (besiktning) 1 559 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-02-28

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 559 mil vid en besiktning för 1 år och 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 402 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 308 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning2 308 mil2024-12-27

  • Besiktning1 559 mil2023-02-15

  • Annons250 mil2020-01-29

  • Registrerad0 mil2019-09-10

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-02-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 559 mil.

  • DITEC®2021-04-22

    Grundbehandling (Lackkonservering) utförd.

  • Trafikstatus2020-02-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-02-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-02-24

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-01-29

    Fordonet utannonserad för 435 600 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Besiktigad2019-09-10

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-09-10

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-09-10

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-10

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 154 HK / 113 kW
  • Motorvolym 1999 cm3
  • Toppfart 192 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4855 mm
  • Bredd 1860 mm
  • Höjd 1465 mm
  • Tjänstevikt 1876 kg
  • Totalvikt 2270 kg
  • Lastvikt 394 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1230 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1980 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2805 mm
  • Däck fram 215/55R1794V
  • Däck bak 215/55R1794V
  • Fälg fram 7.0JX17/ET50/C
  • Fälg bak 7.0JX17/ET50/C

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1018*11
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Blandad Balanserad 34 g/km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 1.5 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 53 km
  • Räckvidd Stad 64 km
  • Elförbrukning Balanserad 149 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.