-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
122 HK Hästkrafter
-
6.3 l/100km Förbrukning
-
142 g/km Utsläpp
-
6 577 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer ZAA02W
- Chassinr / VIN JMZBP6HE601102613
- Fabrikat Mazda
- Modell MAZDA3
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-02-26
- Trafik i Sverige 2019-11-29
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2021-04-15
- Senast besiktigad 2024-05-23
- Mätarställning (besiktning) 6 577 mil
- Nästa besiktning senast 2025-07-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 2328 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 536 SEK
- Skattemånad Maj
- Kreditköp Ja
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 6 577 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 204 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 296 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning7 296 mil2024-12-27
-
Besiktning6 577 mil2024-05-23
-
Besiktning4 371 mil2022-08-11
-
Annons2 750 mil2020-09-12
-
Registrerad0 mil2019-02-26
-
Besiktigad2024-05-23
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 577 mil.
-
Besiktigad2022-08-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 371 mil.
-
Ägarbyte2021-04-15
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-04-15
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-12-22
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-12-22
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Annons2020-09-12
Fordonet utannonserad för 219 900 kr med en angiven mätarställning på 2 750 mil. Annonsen togs bort efter 7 månader.
-
Registrerad2019-11-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-11-29
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-11-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2019-02-26
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-02-26
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2019-02-26
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2019-02-26
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadDecember 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 122 HK / 90 kW
- Motorvolym 1998 cm3
- Toppfart 197 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 65 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Halvkombi
- Längd 4460 mm
- Bredd 1795 mm
- Höjd 1435 mm
- Tjänstevikt 1439 kg
- Totalvikt 1875 kg
- Lastvikt 436 kg
- Släpvagnsvikt 1300 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 600 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1625 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2375 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2725 mm
- Däck fram 215/45R18 89W
- Däck bak 215/45R18 89W
- Fälg fram 18x7J off-set 45
- Fälg bak 18x7J off-set 45
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*1972*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 190 g/km
- CO2 Medel 136 g/km
- CO2 Hög 121 g/km
- CO2 Extra Hög 144 g/km
- CO2 Blandad 142 g/km
- Förbrukning Låg 8.5 l/100km
- Förbrukning Medel 5.9 l/100km
- Förbrukning Hög 5.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.3 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 148 g/km
- CO2 Landsväg 101 g/km
- Förbrukning Stad 6.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.