Toyota Auris

Toyota Auris

YWG391 - SB1MS3JE80E329771
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2017 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 99 HK Hästkrafter
  • 3.9 l/100km Förbrukning
  • 91 g/km Utsläpp
  • 2 721 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YWG391
  • Chassinr / VIN SB1MS3JE80E329771
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Auris
  • Fordonsår / Modellår 2017 / 2017
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-10-24
  • Trafik i Sverige 2017-12-15
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2018-02-05
  • Senast besiktigad 2024-12-09
  • Mätarställning (besiktning) 2 721 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 721 mil vid en besiktning för 3 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 584 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 750 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning2 721 mil2024-12-09

  • Besiktning2 070 mil2023-10-30

  • Besiktning1 597 mil2022-09-27

  • Besiktning912 mil2020-10-05

  • Registrerad0 mil2017-10-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-12-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 721 mil.

  • Besiktigad2023-10-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 070 mil.

  • Besiktigad2022-09-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 597 mil.

  • Besiktigad2020-10-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 912 mil.

  • Ägarbyte2018-02-05

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-02-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2017-12-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2017-12-15

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2017-12-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2017-10-24

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-10-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2017-10-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2017-03-23

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadMarch 2017

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 99 HK / 73 kW
  • Motorvolym 1798 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4330 mm
  • Bredd 1760 mm
  • Höjd 1475 mm
  • Tjänstevikt 1470 kg
  • Totalvikt 1815 kg
  • Lastvikt 345 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1685 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2435 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2600 mm
  • Däck fram 225/45R17
  • Däck bak 225/45R17
  • Fälg fram 17X7J
  • Fälg bak 17X7J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0018*11
  • Kväveoxider, NOX 5.8 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 89 g/km
  • CO2 Landsväg 90 g/km
  • Förbrukning Stad 3.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.