Isuzu

Isuzu

YPL71B - MPATFS87JLT003321
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 9.2 l/100km Förbrukning
  • 240 g/km Utsläpp
  • 6 005 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YPL71B
  • Chassinr / VIN MPATFS87JLT003321
  • Fabrikat Isuzu
  • Modell
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-03-25
  • Trafik i Sverige 2021-03-26
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-08-06
  • Senast besiktigad 2024-03-15
  • Mätarställning (besiktning) 6 005 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 18245 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6692 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 005 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 008 mil om året och att mätarställningen idag är ca 7 583 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning7 583 mil2024-12-27

  • Besiktning6 005 mil2024-03-15

  • Registrerad0 mil2021-03-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 005 mil.

  • Ägarbyte2021-08-06

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-08-06

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-03

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-03-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2021-03-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-03-25

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-03-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-03-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2020

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1898 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Pickup
  • Längd 5265 mm
  • Bredd 1870 mm
  • Höjd 1790 mm
  • Tjänstevikt 2085 kg
  • Totalvikt 3100 kg
  • Lastvikt 1015 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1150 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3125 mm
  • Däck fram 265/60R18 110H
  • Däck bak 265/60R18 110H
  • Fälg fram 18x7.5J-33
  • Fälg bak 18x7.5J-33

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*2324*00
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 292 g/km
  • CO2 Medel 234 g/km
  • CO2 Hög 204 g/km
  • CO2 Extra Hög 254 g/km
  • CO2 Blandad 240 g/km
  • Förbrukning Låg 11.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 9 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 228 g/km
  • CO2 Landsväg 174 g/km
  • Förbrukning Stad 8.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.