-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
250 HK Hästkrafter
-
8.8 l/100km Förbrukning
-
199 g/km Utsläpp
-
9 031 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
12 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer YPH926
- Chassinr / VIN YV1UZ25VCK1218216
- Fabrikat Volvo
- Modell XC60
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-07-12
- Trafik i Sverige 2018-08-15
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2019-02-01
- Senast besiktigad 2024-06-01
- Mätarställning (besiktning) 9 031 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 7153 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 1636 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 9 031 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 642 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 944 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning9 944 mil2024-12-21
-
Besiktning9 031 mil2024-06-01
-
Besiktning7 504 mil2023-06-30
-
Besiktning3 963 mil2021-07-26
-
Registrerad0 mil2018-07-12
-
Besiktigad2024-06-01
Godkänd kontrollbesiktning vid 9 031 mil.
-
Besiktigad2023-06-30
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 504 mil.
-
Besiktigad2021-07-26
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 963 mil.
-
Ägarbyte2019-02-01
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2018-08-15
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2018-08-15
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2018-08-15
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2018-08-14
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2018-07-12
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2018-07-12
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2018-07-12
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2018-07-12
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 250 HK / 184 kW
- Motorvolym 1969 cm3
- Toppfart 220 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4688 mm
- Bredd 1902 mm
- Höjd 1641 mm
- Tjänstevikt 1881 kg
- Totalvikt 2430 kg
- Lastvikt 549 kg
- Släpvagnsvikt 2400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1070 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1820 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2865 mm
- Däck fram 235/60R18 103V
- Däck bak 235/60R18 103V
- Fälg fram 7.5Jx18x50.5
- Fälg bak 7.5Jx18x50.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1G
- Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*03
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 275 g/km
- CO2 Medel 199 g/km
- CO2 Hög 168 g/km
- CO2 Extra Hög 197 g/km
- CO2 Blandad 199 g/km
- Förbrukning Låg 12.2 l/100km
- Förbrukning Medel 8.8 l/100km
- Förbrukning Hög 7.4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 8.6 l/100km
- Förbrukning Blandad 8.8 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 212 g/km
- CO2 Landsväg 144 g/km
- Förbrukning Stad 9.1 l/100km
- Förbrukning Landsväg 6.2 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.