Hyundai I40

Hyundai I40

YKG642 - KMHLC81UAHU136198
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2017 Modellår
  • Personbil Typ
  • Mörkbrun
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 141 HK Hästkrafter
  • 4.3 l/100km Förbrukning
  • 114 g/km Utsläpp
  • 17 075 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer YKG642
  • Chassinr / VIN KMHLC81UAHU136198
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell I40
  • Fordonsår / Modellår 2016 / 2017
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2017-02-13
  • Trafik i Sverige 2017-06-29
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2019-02-01
  • Senast besiktigad 2024-08-23
  • Mätarställning (besiktning) 17 075 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 17 075 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 482 mil om året och att mätarställningen idag är ca 17 891 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning17 891 mil2024-12-21

  • Besiktning17 075 mil2024-08-23

  • Besiktning14 312 mil2023-07-19

  • Besiktning11 649 mil2022-08-15

  • Besiktning6 416 mil2020-06-26

  • Registrerad0 mil2017-02-13

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 17 075 mil.

  • Besiktigad2023-07-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 14 312 mil.

  • Besiktigad2022-08-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 649 mil.

  • Besiktigad2020-06-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 416 mil.

  • Ägarbyte2019-02-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2017-07-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2017-07-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2017-06-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2017-06-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2017-02-13

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2017-02-13

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2017-02-13

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2016-12-13

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2016

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 141 HK / 104 kW
  • Motorvolym 1685 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkbrun
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4775 mm
  • Bredd 1815 mm
  • Höjd 1470 mm
  • Tjänstevikt 1639 kg
  • Totalvikt 2130 kg
  • Lastvikt 491 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 700 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1370 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2120 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2770 mm
  • Däck fram 205/60R16 92V
  • Däck bak 205/60R16 92V
  • Fälg fram 7.0Jx16/ET40
  • Fälg bak 7.0Jx16/ET40

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0263*14
  • Kväveoxider, NOX 48.1 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 126 g/km
  • CO2 Landsväg 107 g/km
  • Förbrukning Stad 4.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.