Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

WWL28B - WV1ZZZ7HZKH187677
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 8 l/100km Förbrukning
  • 211 g/km Utsläpp
  • 4 689 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer WWL28B
  • Chassinr / VIN WV1ZZZ7HZKH187677
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Transporter
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-25
  • Trafik i Sverige 2019-10-21
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-07-09
  • Senast besiktigad 2024-11-19
  • Mätarställning (besiktning) 4 689 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12339 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4952 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 689 mil vid en besiktning för 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 876 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 780 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning4 689 mil2024-11-19

  • Besiktning2 888 mil2022-11-16

  • Annons750 mil2020-05-05

  • Registrerad0 mil2019-09-25

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-19

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 689 mil.

  • Besiktigad2022-11-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 888 mil.

  • Trafikstatus2020-07-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-07-09

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-05-05

    Fordonet utannonserad för 369 900 kr med en angiven mätarställning på 750 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Trafikstatus2020-05-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2019-10-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-21

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-10-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-25

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-09-25

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-09-25

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-09-25

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 181 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5304 mm
  • Bredd 1904 mm
  • Höjd 1990 mm
  • Tjänstevikt 2125 kg
  • Totalvikt 3000 kg
  • Lastvikt 875 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1250 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3400 mm
  • Däck fram 205/65 R16C 107/105T
  • Däck bak 205/65 R16C 107/105T
  • Fälg fram 6,5JX16 ET51
  • Fälg bak 6,5JX16 ET51

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0130*31
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 243 g/km
  • CO2 Medel 202 g/km
  • CO2 Hög 183 g/km
  • CO2 Extra Hög 228 g/km
  • CO2 Blandad 211 g/km
  • Förbrukning Låg 9.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 213 g/km
  • CO2 Landsväg 177 g/km
  • Förbrukning Stad 8.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.