Volvo XC90

Volvo XC90

WBK70G - YV1LFK2UCL1586692
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 235 HK Hästkrafter
  • 6.9 l/100km Förbrukning
  • 180 g/km Utsläpp
  • 10 267 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer WBK70G
  • Chassinr / VIN YV1LFK2UCL1586692
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC90
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-05
  • Trafik i Sverige 2019-12-19
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-12-19
  • Senast besiktigad 2023-01-16
  • Mätarställning (besiktning) 10 267 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7880 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3638 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 267 mil vid en besiktning för 1 år och 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 285 mil om året och att mätarställningen idag är ca 16 666 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning16 666 mil2024-12-27

  • Besiktning10 267 mil2023-01-16

  • Registrerad0 mil2019-12-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-01-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 267 mil.

  • Ägarbyte2019-12-19

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-12-19

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-12-19

    Påställd och får användas i trafik.

  • Besiktigad2019-12-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-12-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-12-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 235 HK / 173 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 220 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4953 mm
  • Bredd 1958 mm
  • Höjd 1745 mm
  • Tjänstevikt 2239 kg
  • Totalvikt 2840 kg
  • Lastvikt 601 kg
  • Släpvagnsvikt 2700 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1410 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2984 mm
  • Däck fram 275/45R20 110V
  • Däck bak 275/45R20 110V
  • Fälg fram 9Jx20x38.5
  • Fälg bak 9Jx20x38.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0929*12
  • Kväveoxider, NOX 45.4 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 226 g/km
  • CO2 Medel 174 g/km
  • CO2 Hög 156 g/km
  • CO2 Extra Hög 189 g/km
  • CO2 Blandad 180 g/km
  • Förbrukning Låg 8.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 186 g/km
  • CO2 Landsväg 135 g/km
  • Förbrukning Stad 7.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.