Kia Picanto

Kia Picanto

USH62J - KNAB3518APT096816
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 67 HK Hästkrafter
  • 5 l/100km Förbrukning
  • 113 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Biluppgifter PRO

För dig som använder Biluppgifter i ditt yrke!

Är du PRO?

Vi vet mycket mer om detta fordon än vad du kan se på vanliga biluppgifter. Genom att använda PRO sparar du inte bara tid i ditt dagliga arbete, utan minskar även risken för misstag som kan påverka era affärer.

Läs mer om PRO
  • Lågt Intresse Hos biluppgifter
  • 8 besök Av Proanvändare
  • 1 300 fordon Utannonserade
  • 23 dagar Gen. säljtid
  • 4300 kr Skatt tillbaka
  • Ja! Momsfri

Prorapporter

Digital servicebok

Servicehistorik direkt från tillverkaren med detaljerad arbetsbeskrivning och åtgärdslista.

Hämta Servicebok

Tillval & Paket

En rapport innehållande nypris på fordonet, samtlig fabriksutrustning, extra tillval och dess pris samt serviceintervall och garantier.

Hämta Tillval & Paket

Kända problem

En rapport med vanliga problem baserat på omfattande statistik från tester och besiktningar anpassat för ålder och mätarställning.

Hämta Kända Problem

Serviceschema

Schemat för fordonets serviceintervall och serviceåtgärder direkt från tillverkaren med åtgärdspunkter och ersättningsdelar.

Hämta Serviceschema

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer USH62J
  • Chassinr / VIN KNAB3518APT096816
  • Fabrikat Kia
  • Modell Picanto
  • Fordonsår / Modellår 2023 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2023-04-11
  • Trafik i Sverige 2023-12-29
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-01-25
  • Senast besiktigad 2023-04-11
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4426 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 404 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-01-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-01-25

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-01-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2023-12-29

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2023-12-29

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-12-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2023-04-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2023-04-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2023-04-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-04-11

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2023

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en ostädad rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 67 HK / 49 kW
  • Motorvolym 998 cm3
  • Toppfart 161 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 3595 mm
  • Bredd 1595 mm
  • Höjd 1485 mm
  • Tjänstevikt 1039 kg
  • Totalvikt 1320 kg
  • Lastvikt 281 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 2180 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2930 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2400 mm
  • Däck fram 185/55R1586H
  • Däck bak 185/55R1586H
  • Fälg fram 6.0Jx15/ET51/B
  • Fälg bak 6.0Jx15/ET51/B

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e5*2007/46*1078*07
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 134 g/km
  • CO2 Medel 104 g/km
  • CO2 Hög 97 g/km
  • CO2 Extra Hög 123 g/km
  • CO2 Blandad 113 g/km
  • Förbrukning Låg 5.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 116 g/km
  • CO2 Landsväg 88 g/km
  • Förbrukning Stad 5.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.