Mercedes-Benz V-Klasse

Mercedes-Benz V-Klasse

URD67H - W1V44781513700641
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 4WD Drivhjul
  • 239 HK Hästkrafter
  • 8.8 l/100km Förbrukning
  • 229 g/km Utsläpp
  • 10 648 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer URD67H
  • Chassinr / VIN W1V44781513700641
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell V-Klasse
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-01-07
  • Trafik i Sverige 2020-02-13
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-08-11
  • Senast besiktigad 2022-11-15
  • Mätarställning (besiktning) 10 648 mil
  • Nästa besiktning senast 2024-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 16919 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6302 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 648 mil vid en besiktning för 2 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 7 081 mil om året och att mätarställningen idag är ca 25 547 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning25 547 mil2024-12-22

  • Besiktning10 648 mil2022-11-15

  • Annons1 mil2021-05-18

  • Registrerad0 mil2020-01-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2022-11-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 648 mil.

  • Trafikstatus2021-08-11

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-05-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Annons2021-05-18

    Fordonet utannonserad för 699 000 kr med en angiven mätarställning på 1 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Trafikstatus2021-04-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-04-21

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-02-13

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-02-13

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-02-13

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-01-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-01-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2020-01-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-01-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadDecember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 239 HK / 176 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 215 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 7 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 5370 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1884 mm
  • Tjänstevikt 2638 kg
  • Totalvikt 3200 kg
  • Lastvikt 562 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3430 mm
  • Däck fram 245/45R19XL 102Y
  • Däck bak 245/45R19XL 102Y
  • Fälg fram 8Jx19 ET52
  • Fälg bak 8Jx19 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0457*23
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 276 g/km
  • CO2 Medel 232 g/km
  • CO2 Hög 203 g/km
  • CO2 Extra Hög 234 g/km
  • CO2 Blandad 229 g/km
  • Förbrukning Låg 10.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 196 g/km
  • CO2 Landsväg 163 g/km
  • Förbrukning Stad 7.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.