Volvo V60

Volvo V60

UNR38H - YV1ZW72V1L1349348
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.3 l/100km Förbrukning
  • 138 g/km Utsläpp
  • 8 487 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer UNR38H
  • Chassinr / VIN YV1ZW72V1L1349348
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-05-29
  • Trafik i Sverige 2019-08-06
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-08-06
  • Senast besiktigad 2024-09-26
  • Mätarställning (besiktning) 8 487 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 3996 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2323 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 8 487 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 496 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 864 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 864 mil2024-12-27

  • Besiktning8 487 mil2024-09-26

  • Besiktning5 472 mil2022-09-26

  • Registrerad0 mil2019-05-29

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 8 487 mil.

  • Besiktigad2022-09-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 472 mil.

  • Registrerad2019-08-06

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-08-06

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-08-06

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-05-29

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-05-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Ja Kula

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1739 kg
  • Totalvikt 2210 kg
  • Lastvikt 471 kg
  • Släpvagnsvikt 1600 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1290 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 225/50R17 98V
  • Däck bak 225/50R17 98V
  • Fälg fram 7JX17X40.5
  • Fälg bak 7JX17X40.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*06
  • Kväveoxider, NOX 55.9 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 172 g/km
  • CO2 Medel 138 g/km
  • CO2 Hög 119 g/km
  • CO2 Extra Hög 142 g/km
  • CO2 Blandad 138 g/km
  • Förbrukning Låg 6.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 140 g/km
  • CO2 Landsväg 104 g/km
  • Förbrukning Stad 5.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.